Prečo si denne dopriať trochu chia semienok? Pomáhajú pri DIÉTE, zlepšujú zdravie a to nie je všetko! Za toto vám telo poďakuje

Chia semienka sú jedlé semená šalvie hispánskej, ktorá pochádza zo stredného a južného Mexika. Semienka sú oválne a sivé s čiernymi a ...

Chia semienka sú jedlé semená šalvie hispánskej, ktorá pochádza zo stredného a južného Mexika. Semienka sú oválne a sivé s čiernymi a bielymi škvrnami, s priemerom okolo dvoch milimetrov.

Fotogaléria

Starí Aztékovia a Mayovia si ako prví uvedomili, že sú mimoriadne dôležité pre zdravie, no moderný svet sa o nich dozvedel len nedávno, a čoskoro pochopil, že ide o skutočnú superpotravinu.

Semená sú bohatým zdrojom živín a keďže majú neutrálnu chuť, dá sa z nich pripraviť takmer každá pochúťka, od hlavných jedál cez výživné raňajky až po dezerty.

V kuchyni by vám nemali chýbať: Štyri výnimočné potraviny, ktoré posilnia imunitu Zobraziť článok

Chia semienka môžete napríklad pridať do smoothies, raňajkových cereálií, energetických tyčiniek, jogurtov, tortíl či chleba. Na rozdiel od ľanových semienok sa celé chia nemusia mlieť, pretože obal semien je jemný a ľahko stráviteľný, čo môže zlepšiť biologickú dostupnosť živín.

Aj sušené chia semienka obsahujú 6 % vody, 42 % sacharidov (vrátane vysokého obsahu vlákniny), 16 % bielkovín a 31 % tuku. Sú bohatým zdrojom vitamínov B, tiamínu a niacínu a mierny zdroj riboflavínu a folátu.

Semená sú bohaté na niekoľko minerálov vrátane vápnika, železa, horčíka, mangánu, fosforu a zinku.

Pokračovanie na ďalšej strane.

Pokračovať v čítaní
 
Odporúčame z TIVI.sk