Jednej z najkrajších žien 19. storočia, talianskej grófke Virginii Oldoini, zmenila život cesta do Paríža. Tu sa jej otvoril nový svet - od lásky, cez politiku až po umenie.
Slávni milenci a ctitelia
Po Napoleonovi mala ešte niekoľko ďalších významných milencov. Istý čas bola vítaná v spálni talianskeho kráľa Viktora Emanuela, mala pomer s bankárom Rothschildovcov či vtedajším riaditeľom múzea v Louvri.
Okrem milencov očarila aj mnohých iných mužov. Básnik Robert de Montesquiou strávil trinásť rokov písaním jej biografie La Divine Comtesse. Po smrti Virginie zhromaždil 433 jej fotografií, ktoré sú v zbierke Metropolitného múzea umenia. Na jej počesť vzniklo od rôznych umelcov obraz, dva filmy a dva romány.
Sama sebe múzou
Virginia bola zjavne posadnutá vlastnou krásou. V roku 1856 sa stala modelkou pre fotografov Mayera a Piersona, ktorých si vážili aj na dvore. Zjavne svoju prácu robili dobre, lebo u Piersona si nechala postupne vyhotoviť údajne vyše 400 svojich fotografií (niektoré zdroje spomínajú až 700), na ktorých aktívne spolupracovala. Od jednotlivých póz, cez výber šiat až po vhodné pozadie.
Na svoje fotky minula veľkú časť bohatstva, dokonca bola kvôli nim aj zadlžená. Väčšina snímok ju zobrazovala ako postavu z mýtov, umenia alebo literatúry. Niektoré boli v tom čase považované za dosť provokatívne, nakoľko zobrazovali odhalené nohy a chodidlá.
To nebolo pre dámu tých čias a jej postavenia vhodné a prípustné. Grófka zjavne trpela narcizmom. Na dnešné pomery by sa dalo povedať, že bola selfie kráľovnou druhej polovice 19. storočia.