Zabudnite na pomaranče: Táto zelenina obsahuje oveľa väčšie množstvo vitamínu C!

Vitamín C je pre organizmus a fungovanie naozaj nevyhnutný. Hoci máme roky  zafixované, že najviac ho obsahujú citrusy, nie je to celkom ...
  • Zdroj: Getty/AlexRaths

Vitamín C je pre organizmus a fungovanie naozaj nevyhnutný. Hoci máme roky zafixované, že najviac ho obsahujú citrusy, nie je to celkom tak.

Citrusy sú nepochybne zdravé a sú tiež skvelým zdrojom vitamínu C, ale ani zďaleka nie sú jeho jediným zdrojom. Nasledujúci druh zeleniny obsahuje oveľa väčšie množstvo vitamínu a aj ďalších živín, ktoré vaše telo potrebuje!

Zelená je nová oranžová 

Brokolica obsahuje približne 132 mg vitamínu C. Pomaranč len niečo okolo 51mg, čo je takmer trojnásobný rozdiel. Okrem vitamínu C je brokolica aj skvelým zdrojom vitamínu A, K a B9. 

Trápi vás nafúknuté brucho, nadváha či pomalé trávenie? Toto si pridajte do jedla Zobraziť článok

A čo jej ďalšie benefity? 

  • Obsahuje vlákninu, bielkoviny a selén 

  • Pomáha pri trávení a bojuje proti zápche 

  • Chráni telo pred mnohými chorobami 

  • Posilňuje imunitný systém 

  • Podporuje zdravie zubov, kostí a kĺbov 

Nezabudnite, že aj jej príprava a spracovanie prináša benefity. Môžete ju  jesť surovú, podusenú na pare, pečenú, či varenú. Výber je na vás.

Čo sa stane s vaším telom, ak začnete jesť pravidelne banány?
Čo sa stane s vaším telom, ak začnete jesť jeden banán denne? Zobraziť článok

Zdroj: healthline.com

 
Odporúčame z TIVI.sk