Doma je fajn, no podľa štúdie by ste na ceste za šťastím mali pohodlie štyroch stien radšej opustiť. O čo presne ide?
Postihnutá bola najmä jedna veková skupina.
Spomínané prepojenie mobility, zdravia a socializácie omnoho viac postihlo ľudí nad 55 rokov. V rámci tejto skupiny obmedzenia spôsobili, že ich spoločenský život bol menej rozvinutý. "Počet miest, ktoré môžu [obyvatelia] navštíviť, je malý, čo má za následok menšiu socializáciu a nižšie zdravotné skóre," pokračoval výskumník.
Je na vine zlé pripojenie?
Samozrejme, slabo rozvinutá dopravná sieť môže byť pre ľudí bez súkromných možností záťažou. Ak nemáte auto, ale chceli by ste navštíviť priateľov, musíte premýšľať nad logistikou alebo dúfať, že návšteva príde k vám.
Najmä vo vidieckych oblastiach je často problémom zlé spojenie. Niekedy ide denne len pár autobusov, čo ľuďom bez auta sťažuje udržiavať kontakty.
Dobré vzťahy robia ľudí šťastnejšími a zdravšími.
Štúdia jasne potvrdila obrovský význam kvalitnej verejnej dopravy. Viac, ako muži, sú v tomto prípade postihnuté ženy, ktoré využívajú verejnú dopravu viac a zároveň sa potrebujú dostať na viacero miest počas dňa. Do školy, škôlky, práce, na nákup alebo za príbuzným, o ktorého sa starajú...
Tieto skutočnosti robia z verejnej dopravy a jej dostupnosti tému, o ktorú sa zaujímajú najmä ženy. Dá sa povedať, že do istej miery je teda feministickou a zároveň, s pochopiteľných dôvodov, aj environmentálnou záležitosťou.