Spája sa s kriminalitou a sexuálnymi útokmi na ženy. Napriek tomu dopyt po balaclave stúpa extrémnym tempom.
Bez debaty však ide o kontroverzný produkt. V dobe, keď iránske ženy zhadzujú hidžáb, ako symbol útlaku, prijímajú európske ženy trend prekrytia tváre úplne bez rozmyslu.
Balaclavy má v ponuke (za stovky €) napríklad Prada, Givenchy, Dior či Max Mara. Tento rok ju na móla uviedla Stella McCartney.
Na životnosť a obľúbenosť balaclavy vplýva aj jej praktickosť, najmä v zimnom období. Takto ju nosí Leonardo DiCaprio:
Trend zahaľovania tváre podnietila aj nedávna pandémia.
Balaclavu obľubujú predovšetkým muži. Často ju kombinujú s čiernymi slnečnými okuliarmi, čím prekrývajú celú svoju tvár. Iste uznáte, že v mnohých prípadoch môže takýto look evokovať xenofóbiu, násilie, islamofóbiu či rasizmus.
Dobrou správou je, že mnohé ženy ešte stále častejšie siahajú po príjemnej hrejivej kukle. Viac v galérii.