Už si uvedomujem krehkosť ľudského zdravia, hovorí módna návrhárka Jana Kurilaková, ktorá má za sebou ťažkú nehodu

Interiérový dizajn vymenila za módu a za krátky čas stihla predstaviť niekoľko úspešných kolekcií.

Interiérový dizajn vymenila za módu a za krátky čas stihla predstaviť niekoľko úspešných kolekcií.

Fotogaléria

Známa návrhárka a mama dvoch detí, Jana Kurilaková z Košíc, svojimi trendy kúskami dobýja slovenský trh, darí sa jej v podnikaní, no má za sebou aj veľmi stresujúce momenty a po nehode aj zdravotné problémy. 

V rozhovore sa dozviete:

  • Prečo vymenila interiérový dizajn na módu?
  • Čo všetko musela obetovať mama dvoch detí, aby dosiahla úspech?
  • Ako jej ťažká nehoda zmenila život?
  • Aké zmeny urobila v podnikaní, aby jej biznis úspešne fungoval aj počas pandémie?
  • Aké sú jej plány a ako bude vyzerať jej nová kolekcia?
  • Čo sa bude nosiť na jar, do akých módnych kúskov majú ženy investovať?  

Kura collection funguje od roku 2016 a patrí medzi obľúbené značky slovenských žien. Vy ste interiérový dizajn vymenili za módny. Kreativita hrá rolu v oboch prípadoch, no predsa je tá móda o niečom inom. Z akého dôvodu ste sa rozhodli pre zmenu?

Začať podnikať v módnom priemysle bolo jedno z mojich najlepších rozhodnutí v živote. Pravdou je, že na to nemám vzdelanie, ale vždy ma táto práca fascinovala. Moje štúdium bolo technického zamerania. Študovala som na strojníckej fakulte a po ukončení štúdia som sa venovala primárne interiérovému dizajnu.

Svoje dizajny som propagovala prostredníctvom sociálnych sietí a postupne som si získala akú-takú klientelu. Napriek tomu, že to má na míle ďaleko od toho, čomu sa venujem teraz, asi to tak celé malo byť! Od detstva sa mi páčilo vyčnievať z davu, stylovať svoje outfity a obliekať sa trochu inak.

Dokonca som si dávala podľa svojich návrhov šiť množstvo oblečenia u rodinnej známej. Z tohto nejak prirodzene vyústilo navrhovanie vlastnej kolekcie a budovanie módnej značky.

Úplne prvú kolekciu som navrhla v roku 2016. V prvej kolekcii bolo 5 modelov z teplákoviny. Jeden z týchto modelov dokonca dodnes šijeme ako bestseller. 

Dnes sme pri počtoch cca 40 modelov v jednej kolekcii. Aj keď je náš e-shop vypredaný často do pár minút po spustení predaja, vždy mám obavu, či sa to bude ľuďom páčiť.

Celá módna značka sa vyvíjala veľmi prirodzene. Dúfam, že v tomto duchu sa to bude niesť aj v najbližších rokoch a vždy ma  poteší každá správa od spokojnej zákazníčky.

Založiť biznis, rozbehnúť ho, venovať sa dizajnu, robiť značke marketing a manažovať zamestnancov… Muselo to byť šialené tempo a vy ste navyše mamou dvoch detí. Nebudem sa pýtať či to bolo náročné, ani to, ako sa to dá zvládnuť – lebo človek zvládne všetko. Ale za akú cenu? Čo všetko ste museli obetovať?

Hlavne pokojný spánok. (smiech) Dodnes mávam nepokojné noci, kedy sa budím a rozmýšľam, čo by som ešte mohla priniesť do novej kolekcie, či si to získa záujemkyne, či sa mi podarí vhodne odprezentovať a predať produkty, ktoré som zaradila do najnovšej kolekcie.

Predošlú otázku som položila zámerne, pre matky je aj 24 hodín denne málo. Občas sú nervózne, nestíhajú, muža by poslali na Aljašku a deti kašľú na ich predstavy správať sa civilizovane. Ale keď sa na svoje deti človek pozrie, uvedomí si, ako ich miluje. Vtedy prichádza otázka: rodina či kariéra. Máte to podobne?

Určite. Snažím sa s deťmi byť čo najviac a dávať im vhodný príklad. Jasné, aj ja mávam horšie dni, keď nemám čas a mám pocit, že môj deň by mohol mať aspoň raz toľko hodín, aby som stihla byť všade prítomná na 100%. Snažím sa však robiť všetko preto, aby som skĺbila rodinu s prácou a našla medzi tým balans.

Pokračovať v čítaní
Viac k téme:
Odporúčame z TIVI.sk
 
});